-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31831 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

آيا اين كه مي گويند تمام حركات انسان ها ازحضرت آدم تا روز قيامت درقرآن آمده است درست است،اگر درست است چگونه؟



درجواب سؤال حضرتعالي اجمالاً بايد گفت، قرآني كه پيش روي ماست داراي مراتبي است، به اين صورت كه : قرآن نازل شد. پيش از آنكه به صورت فعلي يعني به صورت آيه آيه بودن وبه زبان عربي درآيد، درموطن اصلي اش دركتابي بوده كه عقول بشري ازدرك آن عاجز مانده وقصور داشته اند. اين كتاب به اسامي مختلفي درقرآن مجيد آمده است كه عبارتند از : لوح محفوظ، ام الكتاب، كتاب مبين وامام مبين.

اين كتاب1مشتمل برتمام جزئياتي است كه خداي سبحان قضايش را ازخلق رانده ودرنتيجه نه تنها تمام حركات انسان بلكه آمار همه چيز حتي ذرة معلق درفضا نيز درآن ثبت شده است. با توجه به مطالب بالا مشخص مي شود كه اين كتاب از جنس كاغذ وقلم هاي جسماني ومادي نمي باشد چرا كه مثلاً گنجايش اين همه شمول را نخواهد داشت، درنتيجه اگر اين شمول درمورد قرآني كه پيش روي ماست گفته شود اين سخن نه تنها مبالغه آميز، بلكه شعار محض است وخود قرآن نيز چنين ادعائي را ندارد.وليكن حقيقت قرآن(ام الكتاب) كه نسبتش به اين قرآن مانند نسبت روح به جسد ويا حقيقت متمثله به مثال خود مي باشد، شامل تمام حوادث عالم از حركات وسكنات انسان گرفته تا ديگر موجودات، ازازل تا ابد مي باشد وحقايق عاليه آن تنها براي دوستان خداوند كه به آن عوالم راه يافته اند آشكار مي گردد.رزق ا...لنا ولكم.









1) ولا اصغر من ذلك ولااكبر الا في كتاب مبين / سوره سباء/6 (هيچ كوچك وبزرگي نيست، مگر اينكه دركتاب مبين آمده است.)

ولا رطب ولايابس الا في كتاب مبين / سوره انعام/59 (هيچ تروخشكي نيست مگر آنكه دركتاب مبين آمده است.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.